Verhoog uw leads door een goede online presentatie - AutoTrack Blog

Verhoog uw leads door een goede online presentatie

12 juli 2017
0 reacties
365

Wanneer u online adverteert, creëert u een virtuele showroom op de mobiele telefoon, tablet of laptop van uw potentiële kopers. Tegenwoordig oriënteert bijna iedereen zich eerst online; een goede presentatie is dus belangrijk en draagt bij aan een stijging van het aantal bezoeken in uw echte showroom.

Hoe zorgt u ervoor dat auto zoekend Nederland bij u in de showroom komt? Hoe zorgt u ervoor dat het aantal reacties op uw advertenties stijgt?  Wij vertellen u het op basis van deze vier onderwerpen.



Presentatie van de auto


Presentatie van uw bedrijf


Social media en beoordelingen


AutoTrack Analytics en CARFAX


Presentatie van de auto

Een goede presentatie van uw auto’s valt of staat met de kwaliteit van de foto’s. De bezoeker beslist op basis van uw presentatie of de advertentie interessant genoeg is om met u contact op te nemen. Met onderstaande tips houdt u de aandacht van de bezoeker vast en zorgt u ervoor dat uw auto alle aandacht krijgt.

Hoe meer foto’s, hoe beter!

Op AutoTrack plaatst u zoveel foto’s u maar wilt, maak hier dus zeker gebruik van en toon alle ins en outs van de auto.

Gebruik video

AutoTrack ondersteunt onder andere Youtube, taGGle en Vimeo; laat dus het geluid van de motor horen, demonstreer het navigatiesysteem of laat het soundsysteem horen. U maakt uw advertentie op die manier heel persoonlijk en bezoekers kijken langer naar uw advertentie.

Neutrale achtergrond

Fotografeer de auto’s altijd in dezelfde positie met dezelfde neutrale achtergrond. Door uw voorraad op een eenduidige manier te presenteren straalt uw professionalisme uit. Inspiratie nodig? Klik hier voor een mooi voorbeeld.

Wassen en dan fotograferen

Fotografeer elke auto zodra deze gewassen is; dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat de auto altijd kraaknet op de foto staat.

Het zit in de details

Besteed aandacht aan de details. Maak bijvoorbeeld foto’s van de motor, de boordcomputer, het navigatiesysteem, het onderhoudsboekje en de tellerstand. Fotografeer ook onvolkomenheden van de auto; zo beschikt de potentiële autokoper over alle informatie en krijgt u geen gezeur in de showroom.

Het juiste licht

De beste lichtinval is er ’s ochtends op een lichtbewolkte dag. Zo vermijd u overbelichte foto’s en zijn de foto’s kleurgetrouw.

Maximale pixels

Stel uw fototoestel in op het maximale aantal pixels om de kwaliteit van uw camera optimaal te benutten.



Presentatie van uw bedrijf

Laat weten wie u bent. Wanneer een potentiële koper een auto in uw voorraad erg interessant vindt, wil deze consument weten wie deze auto aanbiedt. Dankzij deze 3 stappen zorgt u ervoor dat u de sterke punten van uw bedrijf zo goed mogelijk in de verf zet en het vertrouwen wint van consumenten.

Toon wie u bent

Toon uw unieke toegevoegde waarde en uw identiteit. Bent u bijvoorbeeld gespecialiseerd in een merk of werkt u uitsluitend milieuvriendelijk? Dit is voor de consument belangrijke informatie. Creëer voor uw aanbiederspagina op AutoTrack een wervende tekst over uw bedrijf en plaats tot 4 bedrijfsfoto’s. Kies niet alleen foto’s van uw pand; maak het persoonlijk en fotografeer uw team.

Trek nieuwe bezoekers aan

90% van de autozoekers oriënteert zich via het internet, kunst is dus om online goed zichtbaar te zijn. Gebruik hiervoor sociale media, Google en een professionele presentatie op de relevante autoportals.
Maak van uw bezoekers klanten

Zorg voor een goede website

Een gebruiksvriendelijke website die uitnodigt om tot actie over te gaan door bijvoorbeeld een afspraakplanner of contactformulier is essentieel. U creëert vertrouwen door het tonen van bedrijfsinformatie, een eenduidige presentatie van uw voorraad en een marktconforme prijsstelling. Heeft u geen gebruiksvriendelijke website, via AutoTrack Websites bieden wij u een goed alternatief. Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice.



Kracht van social media en beoordelingen

U kunt er niet meer omheen, bijna iedereen zit op Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter. Zaak is dus om als bedrijf ook op Facebook een bedrijfspagina te creëren. Steeds meer mensen gebruiken Facebook als startpunt in hun zoektocht naar informatie, zorg dus dat uw bedrijf vindbaar is.

1.94 biljoen actieve gebruikers

Per maart 2017 zijn er wereldwijd 1.94 biljoen actieve maandelijkse gebruikers op Facebook. (bron: Facebook)

Maak een bedrijfspagina

Heeft u al een Facebook bedrijfspagina? Houd dan rekening met onderstaande:

  • Schrik uw bezoekers dan niet af met het plaatsen van uitsluitend advertenties. Hoe meer interessante feiten u deelt, des te meer betrokkenheid, likes en shares u krijgt.
  • Gebruik Facebook voor het verspreiden van filmpjes van uw auto’s.
  • Zoekmachines zoals Google gebruiken social media om de identiteit en betrouwbaarheid van uw website te verifiëren. Het delen van content met uw volgers op social media, zorgt dus voor een hogere betrouwbaarheid van uw autobedrijf.

Uw klanten aan het woord

Een goede service zorgt voor klantbehoud.  Dankzij klanttevredenheidsonderzoeken kunt u:

  • Uw service meten en optimaliseren en dit delen met potentiële klanten. Reviews van bestaande klanten werven namelijk nieuwe klanten.
  • Uw bestaande klanten uitnodigen om een beoordeling over uw bedrijf te schrijven. Toon deze resultaten op uw website en op de relevante autoportals.

Bij AutoTrack toont u uw beoordelingen van Klantenvertellen of autobedrijf.tevreden.nl bij uw advertenties en op uw bedrijfsprofiel. Zijn uw beoordelingen nog niet zichtbaar? Neem dan contact op met ons Klantenservice en wij regelen dit voor u!

Heeft u een negatieve beoordeling of een vervelend bericht op social media ontvangen? Ga dan in dialoog met de schrijver en probeer tot een oplossing te komen. Wanneer bezoekers zien dat u goed omgaat met klachten en problemen op een nette manier wil oplossen, straalt u vertrouwen en transparantie uit. Een negatieve beoordeling leidt op die manier voor een positieve uitstraling van uw bedrijf.



Exclusief: AutoTrack Analytics en CARFAX

AutoTrack Analytics (Premium)

AutoTrack biedt u een overzichtelijk dashboard met de statistieken van uw AutoTrack advertenties.

AutoTrack Analytics geeft u inzicht in:

  • De kwaliteit uw advertenties
  • Uw prijsstrategie
  • Uw bereik op AutoTrack

Zowel op voorraadniveau als op autoniveau kunt u diverse analyse bekijken die u helpen uw prijsstelling te evalueren en uw omloopsnelheid te verhogen

Naast het gratis online onderdeel van AutoTrack Analytics is er ook het aanvullende product AutoTrack Analytics Premium.

Met Analytics Premium:

  • Heeft u inzicht in het prijsbeleid van uw concurrenten
  • Vergelijkt u uw voorraad met die van bedrijven uit uw regio.

Op basis hiervan kunt u indien nodig uw prijzen aanscherpen, wat leidt tot een hogere omloopsnelheid en kortere statijden. Hierdoor houdt u de kosten laag en realiseert u extra bruto marge.

CARFAX

Sinds kort toont AutoTrack exclusief CARFAX voertuighistorierapporten bij de advertenties.

Deze rapporten bevatten o.a.:

  • WOK-historie
  • Openstaande APK adviespunten
  • Taxi-gebruik
  • Internationale data

Het CARFAX Rapport voegt extra content toe aan uw AutoTrack-advertentie en laat zien dat u voor transparantie staat. Advertenties waarbij bezoekers het CARFAX voertuighistorierapport bekeken nemen ook 4 keer sneller contact met u op!

Gaat u een auto inkopen en inruilen? Download dan gratis het CARFAX voertuighistorierapport zodat ook u niet voor verrassingen kom te staan. U treft de CARFAX applicatie aan op de startpagina van uw AutoTrack Zakelijk account.
Voer een kenteken of chassisnummer (voor importauto’s) in en klik op het CARFAX icoon aan de rechter zijde van het venster. Hierna ontvangt u het uitgebreide voertuighistorierapport. Het rapport kunt u zelfs uitprinten.

Weet u de inlogcodes voor AutoTrack Zakelijk niet? Neem dan contact op met ons Klantenservice om snel toegang te krijgen tot deze exclusieve content!

0 reacties

Reageer hier

Je e-mailadres wordt niet getoond


Daarom koop je een occasion bij AutoTrack

Bij AutoTrack vind je al meer dan 15 jaar het meest betrouwbare occasionaanbod van Nederland!

  • Kwaliteit van occasions staat centraal. Daarom controleren wij al het aanbod.
  • Onze auto’s staan bij bijna 4.000 autobedrijven. Een nieuwe auto of occasion kopen kan dus altijd dicht bij huis.
  • Verkoop jouw auto als particuliere aanbieder, of vraag een inruilvoorstel aan.
  • Wij hebben alle beschikbare autodetails en je kunt onze CARFAX voertuighistorierapporten downloaden.
  • Niet alleen voor een nieuwe of tweedehands auto, maar ook voor verzekeringen en financieringen kun je bij ons terecht.